Weer naar huis

21 september 2019 - Raalte, Nederland

Zaterdag 14 september 2019

Vandaag vertrekken we weer naar huis. We ontbijten voor de laatste keer in het hotel. We hebben via het hotel om 14.00 uur een taxi naar het vliegveld geregeld. ‘s Morgens hebben we nog tijd om wat te doen, afgelopen 2 weken hebben we zoveel musea, kerken, kloosters etc. bezocht dat we vandaag besluiten om nog even van de stad zelf te genieten. Het is prachtig weer, zon met af en toe een wolkje, mooi fotoweer! We gaan met de metro naar Vasiljevski-eiland, we lopen via de brede straten richting de Neva, langs de Kunstkammer, over de Drie-eenheidsbrug naar Gostiny Dor, de grote bazaar. We lopen nog even langs de Kerk van de Verlosser op het Bloed, de foto van de kleurrijke torens zie je op de voorzijde van reisgidsen en reisorganisaties gebruiken de foto op hun websites en social media. De centrale toren staat in de steigers, desalniettemin is het een prachtige kerk. We genieten nog even van het leven in Sint-Petersburg en het vakantiegevoel. Dan is het tijd om terug te gaan naar het hotel. We worden om 14.00 uur opgehaald en worden in zo’n 45 minuten in een luxe Audi met Engels sprekende chauffeur naar het vliegveld gereden. We zijn mooi op tijd, we geven onze bagage af en gaan door de security controle en paspoort controle, voor de laatste keer een strenge controle, het ging best snel en we zijn er inmiddels aan gewend. De vlucht met KLM verloopt goed en net als op de heenweg worden we weer voorzien van 2x een hapje en drankje  en dat tijdens een vlucht van nog geen 3 uur. We landen zo rond 19.45 uur, we gaan door de douane, halen de bagage van de band en lopen naar de trein. De trein van 20.34 uur zien we net voor onze neus weg rijden, hadden we me naar niet naar AH moeten gaan om ontbijtspek voor ons English breakfast voor morgen moeten halen 🤣. Een rustige treinreis zal het niet worden, er zijn veel aanwezige voetbalsupporters, de blikjes bier vliegen in de trein in het rond, het moet niet gekker worden! Om half elf zijn we weer in Raalte en wandelen we in alle rust naar huis. We hebben genoten en hebben hele mooie herinneringen! 😘